ADVIES, ONDERSTEUNING EN ONTWIKKELING OP MAAT VAN UW BEDRIJF!

Testimonial Qualitrans – Weba-meubelen

“Dankzij de logistieke doorlichting van ASD Coddens weten we waar we staan en hoe we verder kunnen”.

Qualitrans regelt alle transport en logistiek voor Weba-meubelen Gent en Deinze. Door de snelle aan- en aflevering van goederen, hebben ze vaak te kampen met plaatstekort. Voor ze overwegen een nieuw magazijn te bouwen, vonden ze het een goed idee om hun huidig magazijn en logistieke werking door te lichten. Zijn we goed bezig? Een vraag waar ASD Coddens een sluitend antwoord mocht op geven.

Het project

ASD Coddens nam niet alleen de opslagcapaciteit, maar ook alle stockagemiddelen en flows in het magazijn onder de loep. “Het positieve is dat ze alle scans en analyses zelfstandig uitvoeren”, zegt operational manager en algemeen directeur Danny Tollenaere. “We bezorgden hen de gevraagde data en voor de rest hadden ze geen input van ons nodig waardoor wij gewoon onze dagtaken konden blijven vervullen”. ASD Coddens ging er verschillende dagen ter plaatse om alles zo gedetailleerd mogelijk te inventariseren en in kaart te brengen. Ze screenden de opslagcapaciteit, brachten de aan – en aflevering van goederen in beeld, toetsten de data aan de praktijk en keken of de toegepaste methodiek aansloot bij een efficiënt stockbeheer.

Het resultaat

“Na de uitgebreide analyse van ASD Coddens kregen we een heel uitgebreid verslag in begrijpbare taal”, zegt de Operational Manager. “De aan te pakken verbeterpunten werden heel goed uitgelegd en gestaafd en onderbouwd met goed uitgewerkte plannen van ons magazijn. Dankzij deze analyse weten we waar we staan. ASD Coddens heeft ons een advies aangereikt waar we weg mee kunnen”. Om hun stockbeheer nog verder te optimaliseren reikte ASD Coddens hen ook nog enkele best practises aan.

De samenwerking

We blikken terug op een vlotte, efficiënte en zeer aangename samenwerking”, meent Danny Tollenaere. “De voorgestelde resultaten van het logistiek proces binnen ons magazijn matchen ook perfect met onze verkoopcijfers”.

Ook qua timing en follow up klinkt een tevreden klant. “Binnen de afgesproken termijn hebben ze alles van onze logistieke afdeling geanalyseerd en binnenste buiten gekeerd. Na de voorstelling van de resultaten koppelde zaakvoerder Stijn Coddens na een paar weken nog eens terug. Deze follow up liet toe om nog eens terug te keren op een paar zaken en mogelijke ideeën van onze kant te toetsen aan zijn expertise”.

“Dankzij de studie weten we waar we aan toe zijn en dat creëert mogelijkheden naar de toekomst, onder andere voor het bouwen van een nieuw magazijn”, besluit hij.